marcellainafrika.reismee.nl

Code rood in Afrika..

Heden, 26 augustus 2010, is ereencode rood afgevaardigdin geheel Zuid-Afrika. De steden Pretoria en Johannesburgzijn officieel onveilig verklaard en de evacuaties zijn gestart.Reden van ditalarm? Pabo - studenten zijn gearriveerd en stappen morgen in de auto... Houd uw radio aanom te weten hoe u despookrijderskunt ontwijken...!

Maar nueven serieus....

Hier zittend op ons bed (Jikkelien & Marcella), luisterend naar de klok die 10 uur slaat en uitkijkend op het zwembad in onze tuin, typen wij ons eerste blog bericht vanuit Zuid-Afrika!

Na waterspuitende WC's, leuke douane controles en veel leuke gesprekken met mensen uit 't vliegtuig zijn we na 24 uur reizen dan eindelijk om 10.00 uur in ons mooie huisje aangekomen. We hebben vanaf het vliegtuig van Schiphol samen gereisd met een moeder en een zoon die in Zuid-Afrika zijn geboren en in NL wonen. We hebben veel met hun gelachen en veel goede tips gekregen. In het vliegtuig hebben we ook nog andere Pabo-studenten ontmoet die stage gaan lopen in Zuid-Afrika. (Goh, uitdagende en aanbevelende studie is het toch....zo kom je nog eens ergens!) De eerste indrukken van het land moeten nog een beetje verwerkt worden. Hier komen we later in onze blogs op terug!

Verder hebben we vandaag al gelijk veel gedaan; een gesprek gehad met ons contactpersoon, een eindje door de buurt gelopen en boodschapjes gedaan bij de plaatselijke supermarkt. Hier kwamen we erachter dat boodschappen doen met zeven verschillende vrouwen toch niet zo'n succes blijkt te zijn! (hihi.) Verder is het weer hier heerlijk, lekkere zon en rond de 23 graden.

Maar...

Ons is nu baie poegaai, so ons gaan vinnig slaap!

Liefs,
Jikkelien & Marcella

Carien

Hee Marcella,

Goeie reis dus gehad, mooi:)
Geniet van jullie tijd daar!

Veel liefs

Marlies

Klinkt goed Marcella...
Enjoy!

Nelleke

Heerlijk om goede berichten van jullie te horen!
Hier regent het al voor de 2de dag pijpenstelen dus geniet er extra van!
Liefs Nelleke

geeske

top Marcella. Leuk om te lezen!
Ben benieuwd naar alle vele verhalen die nog gaan volgen ;)

geniet!

Esther

Woww, klinkt heel leuk en gezellig!
Fijn (om te weten) dat je goed bent aangekomen!
Enjoy, liefs es

Hiljo en Arjanne

Goeiemôre Marcella!

Hoe gaan dit met jou? Hier gaan goed.
Ek is blij om te hoor dat jy veilig aangekomen ben!

Die weer hier in Nederland is baie sleg. By jou is dit gelukkig beter!

My beste wense vergesel jou vir die res van jou reis.
Ek hoop ons sal mekaar snel weer sien!

Lieve groet,

Hiljo & Arjanne

Anita

Hoi Marcella
Goed aangekomen dus. Geniet van alles wat je ziet en wat jullie ondernemen. Veel succes
gr. Anita

tineke

hé lieverd, wil jy my nie me so laa schrik nie, met "code rood"... ma ek kon da van jou verwachte nie...
meid, geniet ervan hè, en knoop die tips maar goed in je oren ;)
liefs, mam, baje vil pleizier

Héline

Aah, klinkt goed!
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!

Arjan

Geniet daar! van dat prachtige land!

Ben benieuwd naar je avonturen!

Lydia

Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan en jullie veilig in Zuid-Afrika zijn aangekomen! :)

Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen over het land en straks ook over het stagelopen etc.
Geniet ervan en ook van het mooie weer daar!

Ger

Cool! Ek hoop dat jy baie veel gaan geniet daar!! :)
Bless, Ger

Els

wauw he!! Gaaf zeg dat je nu echt in Zuid-Afrika bent!!! Geniet daar en ik ben benieuwd naar je avonturen.....Ik zou zeggen verander in de komende drie maanden je code rood in code groen :P Geniet daar en wordt lekker bruin, is nooit verkeerd :)

Liefs van een Apenheuls meisje :P

jolanda de jong

Hoi marcelle , alles goed/(zo te lezen wel).Hier is ook alles goed. Ik mis je wel.... Ik heb afgelopen dinsdag je cakeje gemaakt. Was echt heel simpel maar was wel super lekker. Dit ga ik nog wel vaker maken.
Nog veel plezier in Zuid Afrika. Groetjes en knuffel jolanda

Annet

Hey,
Eindelijk is zuid afrika ;) Gelukkig goed aangekomen en lekker weer.
Ik wens je een fijne tijd toe!
Groetjes Annet

Imke

Hoi meid,

Goed om te lezen dat alles goed is. Geniet ervan en hou ons op de hoogte.

Groetjes, Wiebe en Imke.

Jikke

Wat??? heb je dit echt meegemaakt? :P haha. Code rood?! Met jou in de auto code.... tjaa.. ALARM!! Ontruim de straten!! ;) hihi. Ek is baie bly jy is saam met my Afrika toe!! :D liefsss XXX van uit het bed naast jou ;)