marcellainafrika.reismee.nl

Vakantie!!!!!

Jaa en we zijn weer terug in Pretoria! Na 2 weken vakantie zijn we weer voor 2 dagen terug in Pretoria, helaas niet echt uitgerust, niet echt bruin, maar wel een geweldige vakantie rijker!

Hieronder even een verslag van onze avonturen.

Onze vakantie begon goed met mijn verjaardagsfeest. We hebben gebraaid (bbq) en lekker gekuier met de jeugd. Daarna zijn we nog uitgeweest en ons het dit flippin geniet!

We lagen er helaas niet zo vroeg in en moesten en wel weer vroeg uit, want na welgeteld 2 uur slaap zijn we weer opgestaan om naar Pilanesberg (een wildtuin) te gaan! Hier hebben we zoooveel dieren gezien. Olifanten vlak naast de auto, leeuwen in de verte, zebra's, koedoe's, giraffen en de welbefaamde tierboskat. We gingen met 2 jongens van de jeugd in een jeep en ons mooie rode koekblik en die jongens waren helemaal enthousiast over de tierboskat! Heerlijk.Verder nog veel meer dieren hoor, maar teveel om op te noemen. Het was in elk geval een mooie dag.

Na dit avontuur zijn we naar Kaapstad vertrokken. Na een vlucht van 2 uur kwamen we er aan. In de kaap was het weer niet echt wat we van vakantie hadden voorgesteld. Het was namelijk koud! Ben je in Afrika heb je regen haha. Ach we kregen wel weer een beetje het ‘Nederland' gevoel ;-)

Nee, we hebben ook wel lekker weer gehad, maar het wisselde een beetje. Een paar mooie dagen, paar bewolkte dagen en een paar regendagen. Maar dit maakte wel dat we flippin baie (heel veel) gedaan hebben!! We verbleven in het plekje strand aan het strand. Dit ligt 45 minuten rijden van Kaapstad centrum af, dus ja we hebben veel op de weg gezeten en oh ik ben zo blij met onze tom tom! Deze hebben we mogen lenen en hihi met 7 meisjes (zonder richtinggevoel, ahum moet voor mezelf praten, maar goed) is dat ook wel nodig!!

Even kort een opsomming van de dingen die we gedaan hebben:

  • We hebben een autotocht gemaakt langs de zee en de bergen. Hier hebben we walvissen en dolfijnen gezien!
  • We hebben een citytoer door kaapstad gemaakt langs alle bekende plekjes, mooie stranden en leuke restaurantjes e.d.
  • We hebben wijn geproefd (zie foto).
  • We hebben de tafelberg beklommen. Jawel met 7 meiden een heel eind omhoog geklommen! Tafelberg is ook echt net een tafel, zo plat en heeft maar een paar dagen per jaar geen tafelkleedje (wolken) over de berg, maar toen wij gingen niet! Het was onbewolkt, wat we vervolgens niet verwacht hadden en wij allemaal verbrand zijn!
  • We hebben lekker aan het strand gelegen en in de Indische oceaan gezwommen! (Helaas waaide het nogal hard, waardoor alles (lees: handdoek, bikini, tassen, spullen oren, haren, al met al echt alles) onder het zand zat, maar de gedachte dat we in de oceaan hebben gezwommen is erg leuk!)
  • We hebben op nationale braaidag uiteraard (in de kou) een braai gehouden!
  • We zijn naar capepoint geweest. Het meest Zuidelijke puntje van Afrika! Hier houd de wereld zeg maar op en stromen 2 oceanen in elkaar over. Wel weer veel klimmen, maar erg mooi.
  • En Jikke, Anne, Henny en ik hebben geparaglided! Whaa dit was echt super gaaf. Van een hoge berg naast de tafelberg af.

Oh en er zijn nog zoveel dingen gebeurd en hebben nog veel meer gedaan, maar dat is teveel om allemaal op te schrijven. Om toch nog een paar kleine leuke dingen mee te geven eindig ik deze blog weer met wat ‘wist je datjes'.

Wist je dat:

  • We een aap op de auto hebben gehad met errug vieze voeten?
  • Ik de tierboskat (zie eerste stuk blog) die we in de wildtuin hebben gezien een tierkat heb genoemd tegen de jeugd en ze me daarom uitlachten omdat ik zei dat ik een tijger had gezien, terwijl die niet leven in Zuid-Afrika?
  • Afrikaners gewoon langs de snelweg fietsen / lopen en zomaar oversteken?
  • Ik een walvis heb aangeraakt... dit nadat hij was aangespoeld voor ons appartement aan het strand
  • We na het wijnproeven nog een wijntje gingen drinken in een superluxe hotel waar we met een golfkarretje naartoe zijn gebracht? Hoe relax!
  • Corine en ik zelfs in een winkelcentrum nog verdwalen.. (wij blij dat we in het verkeer een GPS hebben kunnen lenen!!)
  • We het officiële WK stadion hebben gezien vanaf het water en een foto hebben met de tafelberg erachter!
  • Ik een grote zeilboot heb bestuurd tijdens een zeiltochtje op de oceaan! (zie foto)
  • We in de kaap nu 2 andere kleuren koekenblikken (atosjes) hadden, namelijk zilver en blauw?
  • Jikke en ik elkaar 's nachts in ons mooie tweepersoonsbed met uitzicht op de oceaan blauwe plekken hebben bezorgd? (Zij steelt elke keer de deken!:O)
  • We naar een zwarte kerk zijn geweest vlak voor de vakantie in de kaap en dat daar 35 mensen meer volume hebben met zingen dan 150 blanke mensen in de VGK hier in Pretoria?
  • Ik in Kaapstad naar de tandarts ben geweest!
  • Alle meiden hier de Mister Price hebben leeg gekocht (soort H&M in Afrika J)
  • Wij plots in de kaap in het donker zaten, omdat de stroom op was. Dit moet je daar namelijk los kopen.
  • Ik het super leuk vind om zoveel reacties van jullie te krijgen op mijn blog. Dank je wel!
  • Er weer nieuwe foto's van de vakantie online staan?:
    http://picasaweb.google.nl/116543659851107918959/Kaapstad#5523845400151224338
  • Ik morgenvroeg om 06:00 uur vertrek naar Venda. Een zwart gebied waar wij 2 weken les gaan geven en waar we geen internet hebben, maar wel erg veel spinnen, slangen en insecten. Erg fijn ;-)
  • Het nu bijna 22:00 uur is en ik nog mijn tas moet inpakken?

Hihi dat ga ik dus nu maar doen!

Heel veel liefs en tot over paar weken weer.

Liefs,
Marcella

Reacties

Reacties

Mama

Ha die Marcella
Wat ben jij toch een enorme bofferd dat je dit allemaal mee kunt maken! Echt super! Hebben jullie ook echt gezeild (dan kwam jou zeilervaring van pas) of alleen op de motor gevaren. En jullie hadden toch ook vast ervaren zeilers mee? De foto's zien er allemaal schitterend uit. Nou meid, nu weer tijd voor 't echte werk, veel succes in Venda!! Geniet er ook weer van. Het is in ieder geval weer een ervaring rijker!
Veel liefs, Mama en Paps. Hoop dat je dit nog kunt lezen voor vertrek naar Venda. God bless

Gerda

Oooh joo, hoe tof!! Word er jaloers van!
Ben wel echt blij voor je dat je het zo naar je zin hebt! Houden zo.
Liefs, Gerda

Aline

Hey Marcella!

Het klinkt alllemaal zo gaaf!
kword wel een beetje jaloers hoor in dit kikkerlandje.
Geniet er nog maar lekker van!

liefs Aline

Herman Verschuren

Nou nou, je spookt wel heel wat uit daar. Maar zo te lezen heb je het erg naar je zin daar!
Ik hoop je snel weer te kunnen begroeten bij NSZ. Is alweer veel te lang geleden! We hebben al een hele leuke groep sjaars mogen begroeten.

Lieke

leuk leuk leuk!

Tanja Wubs

Geweldig om te lezen en te zien! Heerlijk die grote glazen wijn zeg! Kun je wat terug meenemen naar Zwolle? Lijkt me geniaal =)

Heel veel plezier in Venda!
Liefs en een dikke knuffel vanuit Zwollywood

Lydia

Leuke blog weer! :D
Echt leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!
Ook die wist je datjes zijn altijd erg leuk en interessant om te lezen!
Fijn dat je een geweldige vakantie hebt gehad!
Veel plezier en succes de komende 2weken met je stage en ook succes met die spinnen daar.. ;) Ik moet er niet aan denken, brrr..

Liefs Lydia

jolanda de jong

hoi marcella hier een groet uit steenwijkerwold. ik ben blij dat het goed met je gaat. leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat je allemaal leuke dingen doet.wens je nog veel plezier....
groetjes en dikke knuffel jolanda

Annamarie Smit

Ha Marcella&Jikkelien
Wat ontzettend leuk om zo een klein beetje mee te mogen genieten van jullie geweldig mooie ervaring daar in Zuid Afrika.
Een goede tijd daar nog.

Ingeborg.

Heey Marcella,
Wat leuk weer om je reisverslag te lezen, je weet het wel te brengen.
Wat een mooie omgeving, je boft maar!
Die foto's ook super, de tafelberg en die grappige pinguins.
Jullie braaien heel wat af weet nu wat het betekent.
Veel plezier in Venda!

Liefs Ingeborg.

Nadia

Ha!

Vind het super om te lezen dat jullie hebben genoten van de vakantie! Ik vind het echt gaaf om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Ik kan me het echt niet voorstellen! De foto's zijn ook erg leuk!

XOXO

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!